School Challenge, de eerste concrete actie voor het End Plastic Soup initiatief.

De School Challenge wil het voor alle basisscholen in Huizen PMD afvalscheiding en -inzameling mogelijk maken.

Alle basisscholen in Huizen waren meteen enthousiast over dit plan en in samenwerking met de gemeente Huizen, Regio Gooi en Vechtstreek en de GAD gaan de Rotaryclubs het project mogelijk maken. Uiteraard hoort daar ook een goed stuk bewustwording voor de kinderen bij. In samenwerking met de Plastic Soup Foundation worden lespakketten beschikbaar gesteld.

Vervolgens proberen Rotaryclubs uit de hele regio de afvalscheiding uit te breiden naar alle scholen in ’t Gooi, en ook naar sportverenigingen en maatschappelijke instellingen zoals buurthuizen.

De Nieuwjaarsduik staat in het teken van 'End Plastic Soup' en samen met 400 deelnemers, de burgemeester en twee wethouders, en onder grote belangstelling, doken ook leden van Rotaryclub Huizen Gooimeer mee voor het goede doel.